Redeye inleder bevakning av Ascelia Pharma

2019-10-14

Vi inleder bevakning av Ascelia Pharma, ett biotechbolag med ett fullt finansierat fas III-program och en stark kommersiell grund. Vi ser en hög sannolikhet (65%) att bolagets ledande projekt, Mangoral, inom bara ett par år blir det enda godkända kontrastmedlet på en nischmarknad värd ca 400 miljoner USD. Den nära förestående starten av fas III-studien bedömer vi kommer att skifta det negativa sentimentet i aktien, då det tydligare sätter prägel på bolaget som nära kommersiell fas.

Läs mer och ladda ned analysen: http://bit.ly/2VEMZhE

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye – Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/