Redeye inleder bevakning av Ascelia Pharma

2019-10-14

Vi inleder bevakning av Ascelia Pharma, ett biotechbolag med ett fullt finansierat fas III-program och en stark kommersiell grund. Vi ser en hög sannolikhet (65%) att bolagets ledande projekt, Mangoral, inom bara ett par år blir det enda godkända kontrastmedlet på en nischmarknad värd ca 400 miljoner USD. Den nära förestående starten av fas III-studien bedömer vi kommer att skifta det negativa sentimentet i aktien, då det tydligare sätter prägel på bolaget som nära kommersiell fas.

Läs mer och ladda ned analysen: http://bit.ly/2VEMZhE

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye – Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

2021-05-12

Kvartalsrapport Q1 2021: USA kontor öppnat inför lansering

Ascelia Pharma (publ) (ticker: ACE) publicerade idag kvartalsrapporten för Q1 2021 (januari – mars 2021) som finns tillgänglig på företagets hemsida: https://www.ascelia.com/sv/ir-media/rapporter-presentationer/
2021-05-05

Kommuniké från årsstämma den 5 maj 2021 i Ascelia Pharma AB

Idag, den 5 maj 2021, hölls årsstämma i Ascelia Pharma AB. Mot bakgrund av den pågående covid-19-pandemin och i syfte att minska risken för smittspridning genomfördes årsstämman enbart genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.
2021-04-30