Redeye inleder bevakning av Ascelia Pharma

2019-10-14

Vi inleder bevakning av Ascelia Pharma, ett biotechbolag med ett fullt finansierat fas III-program och en stark kommersiell grund. Vi ser en hög sannolikhet (65%) att bolagets ledande projekt, Mangoral, inom bara ett par år blir det enda godkända kontrastmedlet på en nischmarknad värd ca 400 miljoner USD. Den nära förestående starten av fas III-studien bedömer vi kommer att skifta det negativa sentimentet i aktien, då det tydligare sätter prägel på bolaget som nära kommersiell fas.

Läs mer och ladda ned analysen: http://bit.ly/2VEMZhE

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye – Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

2021-04-09

Nyemission och återköp av C-aktier för aktiesparprogram

Med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 6 maj 2020 har styrelsen i Ascelia Pharma AB (”Ascelia Pharma”) beslutat att emittera och därefter omedelbart återköpa 397 641 C-aktier. Aktierna emitteras och återköps i enlighet med aktiesparprogrammet LTI 2020 som antogs av årsstämman den 6 maj 2020.
2021-03-31

KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA I ASCELIA PHARMA AB

Aktieägarna i Ascelia Pharma AB, org. nr 556571-8797 (”Ascelia Pharma”), kallas härmed till årsstämma onsdagen den 5 maj 2021.
2021-03-31

Under mars 2021 har antalet aktier och röster i Ascelia Pharma AB ökat med 481 573 till följd av utnyttjande av totalt 481 573 teckningsoptioner inom ramen för bolagets incitamentsprogram.