Redeye: Ascelia Pharma – Framflyttad position

2020-03-25

Redeye gör ett omtag av sina antaganden för Ascelia och framför allt den ledande kandidaten Mangoral, vilket resulterar i höjd värdering. Vi menar att det är viktigare än någonsin att vara selektiv inom biotechsektorn givet det dystra börssentimentet, och vi tycker Ascelia sticker ut som en attraktiv kandidat i sektorn med sin starka kassa, fina ägarbild och sena kliniska skede. Aktien saknar tydliga katalysatorer på kort sikt, men vår långsiktiga syn på caset är klart positiv.

Läs mer och ladda ned analysen: https://bit.ly/2vLMmKL

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye – Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/