Aktiespararnas Vd-poddare, Carl Bjartmar, Ascelia Pharma

2019-08-08
Med ett imponerande Cv får vi i detta avsnitt av Aktiespararnas Vd-poddare lyssna på vem Carl Bjartmar är och vilka möjligheter han ser i sitt nya uppdrag på Ascelia Pharma, skriver Aktiespararna.

Carl Bjartmar kommer senast från Wilson Therapeutics, i rollen som medicinsk utvecklingschef. Bolaget blev sedan uppköpt för över 7 miljarder kronor till många småsparares glädje. Nu har Carl antagit en ny utmaning i samma roll, men på bolaget Ascelia Pharma, som befinner sig långt fram i processen för ett marknadsgodkännande för deras läkemedelskandidat inom MR för onkologi.

– När jag fick möjligheten att vara en del av Ascelia och insåg vilka spännande preparat de har, så kunde jag inte tacka nej, säger Carl Bjartmar.

Vad ska Ascelia göra för att lyckas ta sig hela vägen och bli ett framgångsrikt läkemedelsbolag?

Lyssna på avsnittet med Carl genom denna länk: https://www.aktiespararna.se/aktiespararnas-vd-poddare-carl-bjartmar-ascelia-pharma

2021-05-12

Kvartalsrapport Q1 2021: USA kontor öppnat inför lansering

Ascelia Pharma (publ) (ticker: ACE) publicerade idag kvartalsrapporten för Q1 2021 (januari – mars 2021) som finns tillgänglig på företagets hemsida: https://www.ascelia.com/sv/ir-media/rapporter-presentationer/
2021-05-05

Kommuniké från årsstämma den 5 maj 2021 i Ascelia Pharma AB

Idag, den 5 maj 2021, hölls årsstämma i Ascelia Pharma AB. Mot bakgrund av den pågående covid-19-pandemin och i syfte att minska risken för smittspridning genomfördes årsstämman enbart genom förhandsröstning (poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.
2021-04-30