Aktiespararnas Vd-poddare, Carl Bjartmar, Ascelia Pharma

2019-08-08
Med ett imponerande Cv får vi i detta avsnitt av Aktiespararnas Vd-poddare lyssna på vem Carl Bjartmar är och vilka möjligheter han ser i sitt nya uppdrag på Ascelia Pharma, skriver Aktiespararna.

Carl Bjartmar kommer senast från Wilson Therapeutics, i rollen som medicinsk utvecklingschef. Bolaget blev sedan uppköpt för över 7 miljarder kronor till många småsparares glädje. Nu har Carl antagit en ny utmaning i samma roll, men på bolaget Ascelia Pharma, som befinner sig långt fram i processen för ett marknadsgodkännande för deras läkemedelskandidat inom MR för onkologi.

– När jag fick möjligheten att vara en del av Ascelia och insåg vilka spännande preparat de har, så kunde jag inte tacka nej, säger Carl Bjartmar.

Vad ska Ascelia göra för att lyckas ta sig hela vägen och bli ett framgångsrikt läkemedelsbolag?

Lyssna på avsnittet med Carl genom denna länk: https://www.aktiespararna.se/aktiespararnas-vd-poddare-carl-bjartmar-ascelia-pharma

2021-04-09

Nyemission och återköp av C-aktier för aktiesparprogram

Med stöd av bemyndigandet från årsstämman den 6 maj 2020 har styrelsen i Ascelia Pharma AB (”Ascelia Pharma”) beslutat att emittera och därefter omedelbart återköpa 397 641 C-aktier. Aktierna emitteras och återköps i enlighet med aktiesparprogrammet LTI 2020 som antogs av årsstämman den 6 maj 2020.
2021-03-31

KALLELSE TILL ÅRSSTÄMMA I ASCELIA PHARMA AB

Aktieägarna i Ascelia Pharma AB, org. nr 556571-8797 (”Ascelia Pharma”), kallas härmed till årsstämma onsdagen den 5 maj 2021.
2021-03-31

Under mars 2021 har antalet aktier och röster i Ascelia Pharma AB ökat med 481 573 till följd av utnyttjande av totalt 481 573 teckningsoptioner inom ramen för bolagets incitamentsprogram.